دلیل کارکرد یخچال و فریزر با هم یا کنار هم به عوامل مختلفی بستگی دارد. در شرایط عادی: اگر اجزای سیستم و تمام اجزای یخچال کاملاً مطابقت داشته باشند، اگر دما در حد لازم باشد مشکلی وجود نخواهد داشت. فشرده سازی را خاموش بگذارید، در غیر این صورت فشرده سازی طولانی نشان دهنده مشکل است و باید علت را بررسی کنیم، بله! چرا یخچال همیشه روشن است؟

تشخیص خرابی یخچال کار سختی نیست زیرا هر مشکلی در عملکرد یخچال علائم خاص خود را دارد که به تشخیص مشکل کمک می کند. در این صفحه دلیل کارکرد دائمی یخچال را پیدا می کنیم و با ساده ترین راه حل مشکل را حل می کنیم:

چرا یخچال همیشه کار می کند؟ برای پاسخ به این پرسش با نمایندگی یخچال بوش همراه باشید.


قبل از اینکه بفهمیم چرا یخچال همیشه کار می کند، باید بدانیم که آیا موتور خاموش است یا خیر!؟ دلایل زیادی برای پاسخ به این سوال وجود دارد. چرا یخچال من همیشه روشن است؟ عواملی مانند:

بدنه یخچال داغ است

افزایش قیمت قبض (نسبت به گذشته)

صدای موتور همچنان ادامه دارد

فریز کردن محتوای داخل دستگاه (گاهی اوقات)

یخچال خنک نمی شود (گاهی اوقات)

اتوماسیون درب

چگونه بفهمیم که چرا یخچال همیشه کار می کند؟

برخی از دلایل عدم کارایی آن را می توان با ایجاد تغییرات و کارهای ساده تشخیص داد و برطرف کرد.

اگر کمپرسور یخچال شما به کار خود ادامه می دهد و زمانی که باید خاموش نمی شود، دلایل مختلفی می تواند برای کارکرد یخچال شما وجود داشته باشد. اگر هر یک از دلایل زیر را بررسی کنید، باید بتوانید علت را پیدا کنید و آن را برطرف کنید.

برخی از دلایل ممکن است عبارتند از:

محیطی که یخچال در آن قرار می گیرد گرم یا زیر نور خورشید است.

درب یخچال باز می ماند (درب یا لاستیک درب آسیب دیده)

غذای داغ را در یخچال بگذارید

کندانسور Idoti

خطای تایمر یخ زدایی

عدم پاکسازی

خرابی ترموستات

باز و بسته شدن مکرر درب یخچال (مخصوصاً توسط کودکان)

خرابی موتور فن کندانسور

خرابی موتور فن اپراتور

نقل مکان به مکان جدید ممکن است به این دلیل باشد که یخچال اصلا کار نمی کند.

حالت انجماد سریع یا Superfreezing یا Quick Cooling را تنظیم می کند

خرابی برد الکترونیک

خرابی کمپرسور

تخلیه گاز مبرد

نصب دستگاه در محیط گرم دلیل کارکرد یخچال است

یکی از اولین مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، خاموش نشدن موتور یخچال است. برای حل این مشکل با خدمات بوش تماس بگیرید. آیا این معمولاً در فصل گرم برای دستگاه شما اتفاق می افتد؟ به خصوص اگر یخچال را در اتاق های آفتابی یا گرم قرار دهید.


این به این دلیل است که برای حفظ دمای داخلی صحیح، تلاش بیشتری لازم است.

با این حال، اگر نه، دلایل دیگری وجود دارد که باعث می شود یخچال شما به طور متناوب کار کند.

به طور متوسط، کمپرسور یخچال باید بین 35 تا 85 درصد روز کار کند. اگر کمپرسور یخچال از این مقدار بیشتر باشد، این نشان می دهد که شما از این مقدار فراتر رفته اید. یکی از دلایل این است که محیط گرم یا نور مستقیم خورشید به دستگاه برخورد می کند.

به طور کلی، 6-8 ساعت پس از شروع چرخه خنک کننده، یخچال باید برای یک چرخه یخ زدایی 20 دقیقه ای خاموش شود. اجازه دهید یخ زدگی که ممکن است روی کویل اواپراتور ایجاد شده باشد، ذوب شود.

خاک ناشی از کندانسور دلیل کارکرد یخچال و فریزر با هم است.

اولین قدم این است که بررسی کنید که آیا خازن مسدود شده است یا خیر. وقتی کثیف می‌شود، باید سخت‌تر از حد معمول کار کند تا از گرمایی که همیشه برای خنک کردن یخچال کمک می‌کند خلاص شود.

با نحوه بررسی آلودگی کندانسور و نحوه تمیز کردن آن آشنا شوید.

یخچال را از برق بکشید و از جای خود بردارید.

کویل های کندانسور را که در پشت و پایین یخچال قرار دارند، پیدا کنید.

کویل ها را بررسی کنید که آیا کثیف یا یخ زده هستند یا خیر، و اگر چنین است، آنها را کاملا تمیز کنید. اگر آنها آلوده نباشند، ما می خواهیم به آزمایش بعدی برویم که چرا یخچال کار می کند.

اما اگر کندانسور کثیف است، آن را تمیز کنید، یخچال را دوباره روشن کنید و ببینید آیا مشکل حل شده است.

می توانید از آن برای پیدا کردن دلیل اینکه چرا یخچال، فریزر و سایدکام همه برندهایی مانند: دوو، سانوا، پیکسوما، سامسونگ، ال جی، ویرپول، جنرال الکتریک، الکترولوکس، هایسنس، پاناسونیک، بوش، امرسون، هیمالیا، دپوینت استفاده کنید. و غیره

چرا یخچال همیشه کار می کند؟ تایمر یخ زدایی آسیب دیده است

یکی از رایج ترین دلایلی که باعث می شود کمپرسور یخچال به طور متناوب کار کند، خرابی تایمر یخ زدایی است. پس از اینکه کمپرسور در یخچال به مدت 8 تا 10 ساعت کار کرد، تایمر یخ زدایی اساساً تایمر یخ زدایی را شروع می کند که کمپرسور را خاموش می کند تا زمان یخ زدایی به آن داده شود. هنگامی که تایمر یخ زدایی از کار بیفتد، کمپرسور به طور ناگهانی خاموش نمی شود.

تست سلامت تایمر یخ زدایی

مطمئن شوید که یخچال خاموش است.

تایمر یخ زدایی را پیدا کنید.

محل تایمر بستگی به نوع و مدل خاص یخچال دارد، بنابراین دفترچه راهنمای دستگاه را بررسی کنید.

رایج ترین مکان های تایمر تینا:

زیر یخچال و پشت صفحه نمایش

کنار کنترل پنل

پشت یخچال است

وقتی تایمر را پیدا کردید، برقی یا مکانیکی بودن آن را بررسی کنید.

اگر تایمر برقی است باید با مولتی متر تداوم تایمر را بررسی کرد. اگر ادامه ندهد ایراد دارد و دلیل کارکرد کامل یخچال تعویض آن است.

اگر تایمر مکانیکی است، می توانید از یک پیچ گوشتی برای چرخاندن دستی تایمر استفاده کنید تا یک بار آن را بشنوید، که باید تغییر المنت گرمایش را فعال کند. اگر بخاری سوئیچ کار نمی کند، تایمر معیوب است و برای جلوگیری از خاموش شدن مایع خنک کننده باید تعویض شود.