در این صفحه همچنین نحوه شهروندی و زندگی در قبرس و همچنین هزینه های زندگی در قبرس و همه چیز از صفر تا صد را بررسی می کنیم. در حال حاضر وضعیت افراد ساکن در قبرس شمالی و راه ها و روش های مهاجرت به قبرس به شرح زیر است:

از کجا ملک می خرید

مهاجرت از طریق راه اندازی کسب و کار

مهاجرت از طریق تحصیل در قبرس

ویزا بگیرید و برای کار اقدام کنید

با خرید ملک به قبرس مهاجرت کنید

برای کسانی که می خواهند در قبرس زندگی کنند، خرید ملک راحت ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای مهاجرت به قبرس شمالی است. پروژه های مختلفی برای فروش و شرایط پرداخت بسیار آسان وجود دارد که به شما این امکان را می دهد که مصالح ساخت خانه را خودتان انتخاب کنید و تا 84 ماه به صورت اقساط بلند مدت بدون بهره پرداخت کنید.

تنوع املاک، از واحدهای استودیویی (بدون اتاق خواب) تا ویلاهای ساحلی بسیار مجلل که حداقل یک سوم قیمت آنها در سایر کشورهای مدیترانه ای است، یکی از جاذبه هایی است که بسیاری از کشورهای اروپای شمالی و کشورهای روسی زبان را به خود جذب کرده است. کشور مردم برای مهاجرت آمده اند. خرید ملک در قبرس شمالی.

در اصل، با خرید ملک، هزینه اقامت خود را پرداخت کرده اید و یک خانه خانوادگی قبرس به دست آورده اید. علاوه بر این، سرمایه گذاری سودآوری انجام داده اید و با افزایش قیمت ملک که بین 10 تا 30 درصد در سال در مناطق مختلف قبرس متغیر است، می توانید شاهد رشد سالانه سرمایه خود باشید. علاوه بر این، با تبدیل ریال به پوند، شما برنده معامله هستید.

خرید، فروش و ثبت ملک در قبرس شمالی با پوند انگلیس انجام می شود که تضمینی قوی برای محافظت از سرمایه شما به ارز ارزشمند انگلیس است. اساسا تفاوت اصلی خرید ملک در قبرس و ترکیه یکسان است. زیرا در ترکیه خرید معمولا به دلار و ثبت اسناد با لیر ترکیه انجام می شود. البته املاک در قبرس در مقایسه با ترکیه مزایای زیادی دارد که در جدول زیر به آنها پرداخته شده است:

تفاوت قبرس شمالی و ترکیه در خرید ملک

خرید ملک در ترکیه، خرید ملک در قبرس شمالی

خرید به دلار - ثبت اسناد به پوند خرید - فروش - اجاره و ثبت اسناد به ارز ارزش. پوند انگلیس

فروش ملک به خارجی ها و فروش به روستاها یا سازمان های دولتی ترکیه به نصف به لیر ترکیه به قیمت مصوب دولت مجاز نمی باشد. قیمت بین خریدار و فروشنده مذاکره می شود و دولت در قیمت گذاری دخالت نمی کند. و محدودیتی در تعداد معاملات در یک ملک برای همه ملیت ها وجود ندارد (افغانستان - چین - سوریه - برخی از کشورهای آفریقایی و کشورهای جنگ زده نمی توانند در قبرس شمالی سرمایه گذاری کنند. همچنین محدودیت های زیادی برای اسرائیل اعمال شده است. ).

مجوز فروش پس از حداقل سه سال (فقط املاک تمام شده) امکان فروش متعدد حتی املاک خریداری شده قبلی و ناتمام.

هزینه اقامت در قبرس شمالی صرفاً به میزان مشخص شده در ملک بدون توجه به قیمت (البته تعداد تخت ها باید متناسب با اعضای خانواده باشد)


اتباع خارجی می توانند در هر نقطه از قبرس زندگی کنند تا در مناطق جداگانه ای از ملک زندگی کنند (توجه داشته باشید که املاک نزدیک به مناطق نظامی و امنیتی بدون سند و قرارداد به خارجی ها فروخته می شود. اما آنها مشکلی با مسکن ندارند).

به طور کلی، شرایط پرداخت منعطفی وجود ندارد و تا زمانی که وام به طور کامل پرداخت نشود، نمی توانید برای مسکن درخواست دهید. می توانید تا ده سال هزینه ملک را به صورت اقساط پرداخت کنید و پس از تحویل ملک به پرداخت ادامه دهید. همچنین می توانید با پرداخت 35 درصد ارزش ملک برای مسکن اقدام کنید. (این درصد طبق قانون جدید قبرس شمالی در سال 2024 بیشتر خواهد بود).

قیمت املاک (به لیر) افزایش قابل توجهی ندارد. رشد قیمت ملک (به پوند انگلیس) از 10 تا 30 درصد در سال متغیر است.

پرداخت مالیات از 15٪ تا 40٪، پرداخت مالیات فقط 5٪ و فقط یک بار.

خرید اعیان، خرید زمین و اشراف و تقسیم برابر با شهروندان قبرس

چه افرادی با خرید ملک اقامت می گیرند؟

شخصیت ها و دسته های خریداران.

هر زیر گروه از خریداران شامل:

• متاهل

کودکان زیر هجده سال (به صورت خودکار)

فرزندان مجرد بالای 18 سال باید جداگانه به پلیس مهاجرت (دختران بدون محدودیت سنی و پسران تا 25 سال) مراجعه کنند.

• والدین خریدار

توجه داشته باشید که تعداد اتاق خواب ها باید متناسب با تعداد افراد باشد. و با توجه به سرمایه گذاری و تجربه زندگی خود، خرید دو خانه مجزا را برای کسانی که به دنبال آپارتمان برای والدین خود نیز هستند توصیه می کنیم.

شما می توانید یک ملک خصوصی (حتی به صورت استودیو آپارتمان، یعنی یک واحد بدون اتاق خواب) برای زندگی والدین خود بخرید، در غیر این صورت مجبور خواهید بود تعداد اتاق خواب های خانه خود را افزایش دهید که به صرفه نیست. برای شما

آیا خواهر و برادر می توانند همزمان در ملک زندگی کنند؟

اگر مجرد باشند (فقط 2 نفر) می توانند بمانند. لطفا توجه داشته باشید که تعداد زیادی از افراد می توانند در یک شراکت شریک باشند، اما قوانین برای یافتن محل زندگی برای یک مشارکت متفاوت است. طبق قانون مهاجرت، تنها یک خانواده (مالک و مجموعه های کوچک) می توانند در یک مکان یا دو خواهر و برادر در صورتی که هر دو مجرد باشند، زندگی کنند.

چه کسی می تواند در قبرس شمالی خانه بخرد؟

همه مردم به جز شهروندان سوریه، افغانستان، چین و کشورهای آفریقایی (به جز آفریقای جنوبی و مصر) می توانند در قبرس شمالی املاک و مستغلات خریداری کنند. اگر این افراد گذرنامه معتبر کمتر از یک ماه از کشور مبدا خود را به پلیس ارائه کنند، پلیس قبرس شمالی از طریق سازمان اینترپل و در صورت نداشتن سابقه کیفری، سوابق کیفری این افراد را ردیابی می کند. ، می توانند سند را دریافت کنند.

لازم به ذکر است که در قوانین جدید سال 2024 در قبرس شمالی، مقررات متعددی برای افراد دارای تابعیت اسرائیل وضع شده است.

آیا می توانم با خرید ملک اقامت دائم بگیرم؟

تمام افرادی که دارای ملک در قبرس شمالی هستند می توانند برای اجازه اقامت اقدام کنند. این اقامت برای سه سال اول سالانه و برای سال سوم تا پنجم دوسالانه است و از سال پنجم با داشتن شرایط زیر می تواند به اقامت دائم تبدیل شود:

• برای اقامت یک ساله، دو ساله و پنج ساله باید منابع مالی (20000 دلار برای املاک و مستغلات پیش خرید شده و 15000 دلار برای املاک آماده اقامت) فراهم کنید. برای اقامت پنج ساله باید دارایی بیش از 125000 پوند داشته باشید و بیش از 6 هفته در سال قبرس را ترک نکنید (در 5 سال گذشته). اگر تمایل به سفر دارید و قصد اقامت دائم در قبرس را ندارید باید هر یا دو سال یکبار مجوز اقامت خود را تمدید کنید و اقامت دائم به شما تعلق نمی گیرد.

• آدرس رسمی محل سکونت را ارائه دهید. (اجاره ملک خریداری شده قبلی و اثبات خرید ملک)

• آزمایشات پزشکی برای تایید عدم وجود بیماری های عفونی.

• ترجمه شناسنامه و گواهی ازدواج برای اخذ اجازه زندگی در گروه های کوچک.

• کارت شناسایی قبلی صادر شده توسط کشور مبدا با تاریخ کمتر از یک ماه (در صورتی که محل تولد و اقامت فرد قبل از ورود به قبرس در دو کشور مجزا بوده است، پس باید از هر دو مکان گواهی فارغ التحصیلی اخذ شود).

آیا پس از خرید ملک حق کار در منزل را داریم؟

بله، هیچ محدودیتی وجود ندارد، اما باید فورا نوع ویزا را تغییر دهید (از ویزای مالک ملک به ویزای کار). وزارت کار قبرس شمالی در مورد کار بدون بیمه بسیار حساس است و اگر نوع ویزای شما به دلیل بیمه تغییر نکند با جریمه های سنگین یا اخراج از کشور مواجه خواهید شد.

به یاد داشته باشید که برای یافتن شغل مناسب در قبرس شمالی، باید دو شرط اصلی را داشته باشید:

• دانش زبان ترکی (انگلیسی زبان دوم است)

• باید دارای مهارت های لازم (مربوط به صنعت ساختمان یا صنعت گردشگری یا صنعت آموزش) باشد.

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی برای خانواده ها چیست؟

استفاده از خدمات رایگان پزشکی در مراکز دولتی مجهز

آموزش رایگان در مدارس دولتی

تحصیل در دانشگاه با تخفیف ویژه (فقط برای کسانی که در دانشگاه به زبان ترکی ادامه می دهند).

افتتاح حساب بانکی بین المللی و دریافت مستر کارت و ویزا کارت (کارت اعتباری و کارت نقدی) با ارزهای معتبر مانند پوند انگلیس، دلار، یورو و لیر ترکیه.

امکان خرید پول کمتر و گرفتن وام بانکی

پشتیبانی عالی برای دریافت ویزای توریستی سایر کشورها

برای راه اندازی کسب و کار به قبرس شمالی بروید

دولت قبرس شمالی سیاست هایی را برای جذب سرمایه خارجی وضع کرده است. حمایت های بسیار خوبی از بنیانگذاران کسب و کار صورت می گیرد و با سهولت دریافت جواز کسب و ارائه وام های بلندمدت با بهره بسیار پایین، سرمایه گذاران زیادی از سراسر دنیا آنها را به فکر راه اندازی کسب و کار انداخته اند.

قبرس شمالی کشوری با جمعیت کم و پتانسیل های فراوان است. تعداد دانشجویان خارجی در این کشور سه برابر بیشتر از جمعیت قبرس است. و طبق برآوردها تخمین زده می شود که سالانه بیش از 10 میلیون گردشگر از این کشور بازدید کنند. بنابراین مشاغلی که پاسخگوی نیاز دانشجویان و گردشگران باشد می تواند بازار کار خوبی داشته باشد.

علاوه بر این دو حوزه، هر حرفه مرتبط با صنعت ساختمان، بازار بسیار خوبی برای رشد و توسعه ارائه می دهد. بسیاری از سرمایه گذاران به بازار املاک و مستغلات قبرس شمالی روی آورده اند و کار ساخت و ساز به سرعت و به طور گسترده در این کشور انجام می شود.

اگر بخواهیم سرفصل های مربوط به شرکت هایی با آینده بسیار روشن را شرح دهیم، باید این را بگوییم:

یک کافه یا رستوران

فتوکپی و کارهای فنی مربوط به امور دانشجویی

تعمیر موبایل

کامتلا

عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای

دفتر معماری

مهندسی عمران

کابینت و مصالح چوبی

تولید بلوک های ساختمانی

گرافیک برای تبلیغات

چه کسانی می توانند با ثبت شرکت در قبرس اقامت کنند؟

حمایت دولت از سرمایه گذاران برای یافتن مکانی برای زندگی نیز اعمال می شود. معامله گران شروع به دریافت ویزای تجاری به مدت 2 سال می کنند و تمام زیر مجموعه های آنها بدون نیاز به بودجه اقامت می گیرند (زیررده ها برای همه انواع اقامت یکسان است). کارآفرینان برای دریافت اجازه اقامت نیازی به هیچ گونه حمایت مالی ندارند و روند اخذ اقامت سریعتر و آسانتر از سایر انواع اقامت است.

آیا با ثبت شرکت می توانم گرین کارت بگیرم؟

خیر، پس از 6 سال و در این مدت بیمه کار رد شد، سرمایه گذار می تواند برای اقامت دائم اقدام کند.

بر اساس تحصیلات، مهاجرت به قبرس

شما می توانید ویزای تحصیلی در قبرس شمالی را از دو طریق دریافت کنید:

• ثبت نام در دانشگاه ها

ثبت نام در کالج هایی که دوره های تحصیلی کوتاه مدت ارائه می دهند. مانند دوره های زبان ترکی، انگلیسی، آلمانی یا مدارسی که دوره های کوتاه مدت مانند آموزشگاه های فنی و حرفه ای ارائه می دهند. مانند دوره های مدیریت گردشگری، مدیریت پروژه و مدیریت بازرگانی.

دانشجو (چه دانشجوی کالج یا دانشگاه) نیازی به تامین منابع مالی ندارد. اما همسالان بالای 18 سال او باید توان مالی خود را به دولت نشان دهند. (در حال حاضر 25000 دلار به بالا)

دانشجویان و افراد زیرمجموعه از کلیه امکانات دولتی رایگان برخوردار بوده و اجازه افتتاح حساب بانکی را خواهند داشت.

در این صفحه در مورد دانشگاه های قبرس شمالی به تفصیل توضیح داده ایم.

مزیت آپارتمان دانشجویی در قبرس شمالی معایب آپارتمان دانشجویی در قبرس شمالی

عدم نیاز به منابع مالی - پرداخت مالیات کمتر - دسترسی به خدمات رایگان پزشکی در مراکز درمانی دانشگاهی و سایر مراکز درمانی دولتی - امکان اخذ ویزا برای همسفران، امکان اقامت اقامت دائم - الزام به خروج از کشور بلافاصله پس از فارغ التحصیلی .

از طریق پیشنهاد شغلی حق زندگی در قبرس را دریافت کنید

به طور کلی، ویزای کار در اداره مهاجرت قبرس شمالی euromy.info رایج نیست. اما کارفرمایان این حق را دارند که اگر نیروی متخصص در خارج از جزیره داشته باشند و بخواهند آن را به کسب و کار خود در قبرس بیاورند، برای متقاضی دعوت نامه ارسال کنند. در این صورت کارفرما در قبال کارمند مسئول است و در صورت ارتکاب جرم، کفیل قانونی کارفرما خواهد بود.


همچنین کارفرما موظف است مبلغی را به نام کارمند خارجی خود در بانک ببندد. تمامی این محدودیت ها برای کارفرمایان در اولویت قرار دادن افرادی است که ویزای قبرس را دریافت کرده اند و از فیلترهای اصلی دولتی (توان مالی و کارت سلامت) عبور کرده اند.

کارفرما موظف است حداقل دستمزد تعیین شده توسط وزارت کار را به عنوان دستمزد و علاوه بر آن مالیات بیمه ماهانه کارمند را بپردازد. در حال حاضر هزینه بیمه برای یک کارمند غیر قبرسی حدود 3000 لیر ترکیه و حقوق اولیه حدود 20000 لیر ترکیه است.

تمامی افرادی که ویزای کار ندارند پس از شش سال کار و بیمه در قبرس شمالی می توانند برای اقامت دائم اقدام کنند.

اقامت و مهاجرت اقتصادی در قبرس

اخذ ویزای موقت یک ساله از طریق تمکن مالی و اجاره منزل روش اخذ اقامت سالهای گذشته بود که با مقررات جدید سال 2024 لغو شد.در چنین ویزای موقتی. میزان سرمایه گذاری بالغ بر 25 هزار دلار در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است که برای دریافت فاینانس از بانک های قبرس، معمولا باید مبلغ مورد نظر تا زمان دریافت اقامت خود (که حدود دو ماه یا کمتر طول می کشد) در حساب شما در گردش باشد و در حال فعالیت باشد. بیشتر زمان) در حساب کاربری شما در دسترس است. فردی که منابع مالی دارد می تواند برای زیرمجموعه های خود درخواست ویزای سالانه بدهد و برای زیرمجموعه ها نیازی به مبلغ اضافی نیست. (زیررده ها برای همه انواع قرار دادن یکسان هستند).

تمام افرادی که از این طریق اقامت می گیرند از مزایای دولتی رایگان مانند سایر انواع اقامت برخوردار می شوند.

پاسپورت قبرس با سرمایه گذاری

جالب است بدانید قبرس شمالی پاسپورت را به پول نمی فروشد. دلیل آن حفظ امنیت بالا در این کشور است.

بسیاری از کشورها از جمله قبرس جنوبی و یونان در تلاش هستند تا با فروش شهروندی به خارجی ها با قیمت های بالا، ضعف اقتصادی خود را جبران کنند. این امر باعث هجوم مجرمان ثروتمند می شود که به دنبال هویت جدیدی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود هستند و امنیت این کشورها را تهدید می کند.

قبرس شمالی کشوری امن است. صرف نظر از میزان سرمایه گذاری در 5 سال اول اقامت، مهاجران را با وسواس و دقت اندازه گیری می کند. و بعد از حداقل 5 سال بررسی در گام اول راه را برای کارت اقامت دائم و در مرحله بعد پاسپورت هموار می کند.

آیا افراد زیر هجده سال می توانند ویزا بگیرند و مستقل بمانند؟

نه! افراد زیر هجده سال تحت هیچ شرایطی نمی توانند ویزای مستقل دریافت کنند. ورود افراد زیر هجده سال به قبرس شمالی بدون والدین یا سرپرست قانونی امکان پذیر نیست. علاوه بر این، آنها اقامت مستقلی دریافت نمی کنند و باید به عنوان زیرمجموعه ای از والدین یا سرپرستان به اداره مهاجرت قبرس شمالی ارائه شوند. مدارس قبرس شمالی، چه دولتی و چه غیرانتفاعی، تنها در صورتی می توانند دانش آموزان خارجی را ثبت نام کنند که والدین آنها مقیم قانونی باشند.